Veni, Vidi, Vici

Deze woensdag had ik met mijn golfmaatjes afgesproken om ook eens mee te doen aan de Instuif. Op die manier gaven we gehoor aan de oproep om meer deelnemers te hebben op de woensdagochtend.
Tiny Scholten mocht 23 golfers verwelkomen, die onder een matig zonnetje, maar bij een prima temperatuur de strijd aanbonden. Stableford was de spelvorm en ik startte op hole 9, lekker dicht bij het clubhuis in een flight met Bram Beun, Wies Suwarganda en Ben Bruggeman.
Feit was dat ik zelden op woensdag speel en geen idee had van de speelsterkte van iedereen. Gaande weg bleek ik aardig mee te kunnen komen. Jammer dat Bram, zoals hij zelf zei, zijn lijf leeg was na 9 holes en dat hij de strijd moest staken, maar het is toch dapper dat hij het elke week weer probeert. Veel succes met je revalidatie.

Wat opviel was dat Wies als ze al niet zo’n briljante eerste bal sloeg, zij het met de tweede slag dat ruimschoots corrigeerde en dat Ben heel veel goede afslagen had en daarmee de basis legde voor een hoge score.
Zelf had ik, voor mijn doen, een hele goede dag en met mijn hoge handicap (dus veel slagen mee) bleef ik Ben vandaag net voor.

De uitslag was dat Ben en zijn vrouw Tini de tweede en derde prijs mochten delen met 37 punten en ik zowaar 'Kwam, Zag en Overwon' met 38 stablefordpunten.

Rest nog te vermelde dat Eddy de Groot de neary sloeg, maar dat Sjoerd Bron wel drie keer moest meten voor hij er achter was dat Eddy toch echt een half balletje dichter bij de hole lag dan hijzelf.

Er was heel vreemd maar één birdie geslagen en het was Ben die dat fixte.

Rest mij nog Tiny te bedanken voor de organisatie.

Margareet Stevens

Geplaatst op: 01-08-2024