Oergezellige wedstrijd voor beginners

Afgelopen zaterdag 13 juli, vond het tweede Debutantentoernooi van dit seizoen plaats. Voor deze, altijd oergezellige wedstrijd voor beginners, hadden zich ditmaal maar weinig kandidaten gemeld. We hebben nog overwogen om vanwege de regen de wedstrijd niet door te laten gaan maar professionele golfers spelen ook in de regen, dus even doorbijten.

Na een paar afzeggingen bleven er nog maar 7 deelnemers over. Maar daarom niet getreurd want deze hoge handicappers hadden er best zin in om met de begeleiders (Hans van Santen, Trudy van Sloten, Dirk-Jan Ubbels en Gea Noë) een wedstrijdje te spelen en misschien zelfs wel hun handicap te verbeteren.

Na een regenachtige ochtend konden we om ca. twee uur (droog) beginnen. Altijd leuk om te zien dat sommige deelnemers toch wel wat nerveus zijn voor deze écht ‘officiële’ wedstrijd. Maar na de eerste afslagen verdwijnen de zenuwen en wordt er serieus gespeeld en gelet op de regels, etiquette en andere dingen waar je als beginnend golfer nog niet zoveel mee te maken hebt gehad.

Ook nu bleek weer dat deze mini-wedstrijdjes best nuttig zijn,  want de twee kandidaten die ik mocht begeleiden hadden veel vragen en verklaarden na afloop een hoop geleerd te hebben.

Een andere deelnemer liep op deze middag voor het eerst 9 holes! Ook een hele belevenis.

En dan, terug in het clubhuis, de stableford telling! Altijd weer een dingetje, omdat de meeste mensen tegenwoordig hun scorekaart in vullen op Golf.nl of op de verenigingspagina in SoGolf. Het debutantenteam is echter streng en gaat samen met de deelnemers en begeleiders om tafel zitten om de ‘ouderwetse’ telling uit te voeren. Sinds er niet meer officiële NGF-examens worden afgenomen is dit handmatig tellen een beetje op de achtergrond verdwenen. Maar wij vinden dat je wél moet weten hoe e.e.a. in z’n werk gaat.

Bij de prijsuitreiking waren er drie, twee en één logoballen voor de winnaars. Geen overbodige luxe na een rondje Weesp.

De heren nrs. 1 t/m 4 Guus Donker, Jeroen Deben, Dingeman Schakel en Frans Deen

De dames nrs. 1 t/m 3 Sophia de Jong, Sjoerdtje Denekamp en Karin Deen.

Daarna nog even gezellig napraten met de deelnemers en hun alvast uitnodigen voor de eerstvolgende wedstrijd op 7 september aanstaande.

De wedstrijd van 10 augustus gaat niet door!

Verder een bedankje voor de initiatiefnemer en organisator van deze middagen: Yvonne Tuin.

Tot de volgende keer,

Gea Noë