Massaal naar Dortmund?

Slechts 19 deelnemers met een goed te bespelen baan ondanks de weer overvloedig gevallen regen de dag ervoor. Zou Golfvereniging Weesp dan massaal naar Dortmund zijn vertrokken om zich in de Oranje menigte te gaan ophouden voor de halve finale.

Wel zie ik dat meerdere vaste instuivers die andere jaren van de partij waren vaker in eigen flights op de Instuifdag spelen. Wel jammer want we willen vanuit de Wedstrijdcommissie de Instuif blijven faciliteren en bij te weinig deelnemers kan dat gaan wringen.

Onder best wel wat gemopper de spelvorm van de dag bekend gemaakt. Het zogeheten 3 stokken toernooi. De heren mochten (nu het nog kan) afslaan van de dames tee op hole 8 en de dames kregen een extra slag bij hun playing handicap. Spelvorm strokeplay met volledige handicapverrekening. Drie dames slechts en daarom ze toch maar even noemen: Wies, Tiny en Josien. Gezien dit aantal gewoon weer gemengd voor de prijzen 1, 2 en 3.

In mijn flight zaten Gerard Stevens en Wim Vinju. Ik heb Wim plechtig beloofd dit jaar maar één keer een 3 stokken toernooi te organiseren, ik weet echter niet wat de andere Instuif organisatoren gaan doen. Maar Wim, als je met je ijzer 7 meerdere keren in één keer uit de bunker weet te slaan en je kan met de drie stokken 18 holes spelen zonder ook maar 1 bal te verliezen dan heb jij misschien gewoon teveel clubs in je tas. Nee mensen zowel Gerard (eerste 9 slechts 30 slagen) als Wim speelden een uitstekende partij. Kijkend naar de andere ingeleverde kaarten, dan waren de behaalde scores eigenlijk gewoon niet slechter dan met een volle tas met clubs (behalve de kaart van mij dan).

Met 19 spelers begonnen maar niet helemaal zo geëindigd. Arme Tiny haar elektrische trolley besloot te gaan zwemmen. Maar ze treurde niet… het werd toch immers tijd voor een nieuwe.

Uitslagen
Slechts 2 birdies, namelijk Gerard Stevens en Gert Weijman.
De neary... je gelooft het niet, maar die was voor mij.

De dagwinnaars
1. Gerard Stevens, 56 netto
2. Coos de Nijs, 56 netto (slechter 2e 9)
3. Fred Nelis, 57 netto
4. Wim Vinju, 57 netto (slechtere 2e 9)

Hopelijk tot 17 juli en dan weer met een grotere opkomst!

Paul Baarbé

Geplaatst op: 13-07-2024