Heerlijk weer tijdens Zomeravondcompetitie

Wat een heerlijk weer voor onze eerste wedstrijd van de Zomeravondcompetitie! Getooid in korte broek en rokjes begaven we ons op de baan. Ik was ingedeeld bij een 3 bal, zodat we relaxed konden spelen. Samen met Grace en Henk begonnen we op hole 1. Grace sloeg meteen de Neary, maar later bleek dat ze werd verbeterd: door Peter Jager en Ronald Janzee. Uiteindelijk heeft Quino de Neary gewonnen.

Gelukkig was het niet zo warm meer als de voorafgaande week.
De eerste ronde ging lekker bij ons alle drie en de stemming was opperbest. Daarna slopen er wat foutjes in en dat kostte Grace veel ballen en helaas had Henk vergeten zijn zonnebril af te zetten! Daarna ging het beduidend beter.
Respect kreeg ik voor Henk, want het lukte hem om bijna iedere bunker te bezoeken! Het mooiste was dat hij steeds met 1 slag de bal er weer uit kreeg en keurig richting de hole. Ik ga vragen of hij mij dat ook kan leren.
Wij alledrie kregen de bal een aantal maal in één keer op de green. Ik had zelfs bijna een birdie, maar de bal rolde net niet ver genoeg en bleef 2 cm vóór de hole liggen.
Wel zijn er birdies gemaakt door: Carla Dolfin, Peter Jager, Ronald Janzee, Arnold de Kort, Walter de Vos en Roland Tiemessen.
Bij ons bleef het bij 'parren' en viertjes, maar voor mij is dat al super.
Op 17 had ik mazzel, want na de dogleg leek mijn bal in het water te gaan, ik sloeg een provisionele, maar de eerste bal bleek keurig op de fairway te liggen, zodat ik zonder problemen verder kon spelen. Het blijkt wel dat het wedstrijd element voor mij toch helpt om beter te spelen!
Met dank aan mijn flight, die zorgde voor een ontspannen en gezellige sfeer. De volgende twee avondwedstrijden ga ik zeker weer mee doen!

Uitslag
3. Carla Dolfin 37 Stf
2. Ronald Janzee 39 Stf
1. Mieke van der Linden 40 Stf

Met dank aan Astrid voor de organisatie!

Mieke van der Linden

Geplaatst op: 01-07-2024