Nagenoeg droog verlopen!

Het weer was niet zo mooi als in de vorige editie van 2023, maar de gedrevenheid en het plezier (zie foto) waarmee de 14 'setjes' de strijd hebben aangebonden was er niet minder om. De titelverdedigers, Ilse en Michel, deden het weer uitstekend en u kunt in onderstaand overzicht van de totale uitslag zien wat dit tot gevolg had. De scores waren dit jaar erg hoog met 47 Stableford punten voor de winnaars, ook het aantal birdies was aanzienlijk met een totaal van 6.

De prijzen, bedacht door onze eigen Crea Gea, vielen bij de gelukkige winnaars ook weer in de smaak.

Na afloop van de weer succesvol en prettig verlopen wedstrijd was er nog een gezellig samenzitten met lekkere hapjes en onder het genot van een drankje konden de deelnemers ook nog, op een door Up Events geïnstalleerd groot scherm, naar de EK wedstrijd Nederland-Frankrijk kijken.

Voor een persoonlijke impressie van de winnaars verwijzen wij jullie naar onderstaand verslag.

De Wedstrijdcommissie

Wat ga je doen op de langste daglicht dag van het jaar? Uiteraard lekker golfen en deze avond was de spelvorm Greensome met handicapverrekening. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een gezellige avond; lekker weer, de baan lag er netjes bij, hapjes waren geregeld en een scherm om ook de voetbal wedstrijd Nederland – Frankrijk na afloop te kunnen kijken met elkaar.

We waren met Henk Wieringa en Tiny Scholten-Alderden ingedeeld in een flight met start op hole 6, nu niet onze favoriet van de baan.  Gelukkig zaten we prima in ons vel, wanneer de één de bal in het water sloeg, was de andere er met een goede afslag. Zelfs na 2 afslagen in het water op hole acht wisten we nog met 4 slagen de green af te lopen. En uiteraard af en toe een tactische overweging, wie voelt zich bij welke slag comfortabel waardoor je soms een bal kiest die op het eerste oog misschien niet het best ligt. Waar de één een chip soms net iets te kort liet, wist de ander de bal toch weer voor par in de hole te putten.

Onze flightgenoten waren ook zeer goed op dreef, het ontbrak hen af en toe aan wat geluk waardoor een putt net niet viel.
Na binnenkomst hebben we kunnen genieten van lekkere hapjes en het voetbal in afwachting van de prijsuitreiking. Beide teams in onze flight hadden goede scores behaald, Henk en Tiny wonnen de tweede prijs, wij mochten ook dit jaar de eerste prijs mee naar huis nemen.

We willen de organisatie wederom bedanken voor het regelen van de wedstrijd, de heerlijke hapjes na binnenkomst en het bedenken van zomerse prijzen (de kersen waren heerlijk).

De uitslag

1. Ilse Oltmann / Michel Liverani: 47 punten