Het is zo gezellig!

De wekelijkse Instuif weer. Elke woensdagochtend vrije inloop. Het enige wat je hoeft te doen is bijtijds opstaan en zorgen dat je om 9.30 uur je aanwezigheid meldt. Vervolgens twee rondes lopen in altijd weer wisselende samenstellingen; en ook dames en heren gemengd. De HCP tabel regelt wel dat er voor iedereen gelijke omstandigheden zijn.

Ik kan mij niet herinneren dat er recent een woensdagochtend was dat het slecht weer was. Vandaag zelfs heel veel zon, weinig wind en dus veel parasols uit. En de baan ligt er prachtig bij, er wordt zelfs al 'gemopperd' dat de greens zo snel zijn. Wat een luxe problemen allemaal.

Kortom; hoe kan het dan dat er slechts 18 leden zich hebben gemeld? Kom mensen laten we samen proberen dit aantal wekelijks naar rond de 30 te krijgen. Het zou toch ontzettend jammer zijn als de Instuif in frequentie wordt teruggedraaid, of misschien zelfs wel helemaal geschrapt. Zonder waarde oordeel; er was slechts één dame aanwezig.

Maar goed, tot zover mijn oproep.
Dan nu korte weergave van de wedstrijd zelf. Slechts zes flights de baan in dus, ik mocht met Pim en Gerard starten op 3. Gelijk mijn eerste bal het water in, de volgende twee holes gingen beter, maar op de 4e hole weer het water in.  Ik 'vreesde' dat het wel een waardeloos rondje zou gaan worden. Maar zie daar, mijn gebutste schouder (valpartijtje op de racefiets) werd soepeler en de ballen begonnen meer richting green te gaan. Bij mijn flightgenoten was dat überhaupt geen probleem; beiden wisten 2 birdies te slaan! Daar kon ik mij niet mee meten. Dan maar voor de neary gaan. En die lukt op ongeveer 1,5 meter van de vlag. Ik waarschuwde mijn edele flightgenoot nog het niet in zijn hoofd te halen deze te verbeteren. De rest is geschiedenis (-10 cm).

Het was een heerlijke dag, lekker buiten gespeeld en genoten op hole 19 onder fantastische parasols.
Dus, komt allen volgende woensdag.

De data
Birdies: