Leuk

Het was weer leuk! De Pitch & Putt wedstrijd op zaterdag 15 juni j.l. De organisatie was in handen van Ad de Rijk met als side-kick (zoals ze dat tegenwoordig noemen) Gea Noë. Samen hebben we in een kletsnatte baan de vlaggetjes gezet voor een pitch en een putt.
Bij pitch en putt is de focus op precisie en de korte slagen een absolute must en uiteraard het beheersen van verschillende speltechnieken. En op een baan als Weesp is het eigenlijk ook wel een eerste vereiste dat je deze kunstjes goed onder de knie hebt. Daarom hadden we ook de vlaggetjes neergezet op vooral lastige punten (over de bunker of op een heuveltje of wat verder van de green).

In mijn flight hadden we het erover dat het eigenlijk best wel gek was, omdat de vlaggetjes op plaatsen stonden waar we eigenlijk nooit terechtkomen. En daar is nou precies zo’n wedstrijdje leuk voor. Best moeilijk hoor. Daarbij konden we op hole 6 strijden voor een door Roderick gesponsorde les. Op deze hole was de uitdaging ‘Beat de pro’. De bal moest worden geslagen binnen anderhalve meter van de vlag, voor de pro meestal geen probleem.
Voor ons dus wel, hoewel, ikzelf heb nog wel even gemeten want het zag er best wel goed uit, maar helaas het scheelde toch 10 centimeter.

En dan nog een ander item waar we rekening mee moesten houden, de greens waren, hoewel je dat niet verwachtte, razend snel, waardoor er veel misrekeningen werden gemaakt. In ieder geval door mijzelf. En, het moet  er toch nog even uit: het weer. Het waren vandaag weer herfstige omstandigheden, heel harde wind, buitjes (beetje maar toch) en een ondermaatse temperatuur. Maar het was te doen.

Na afloop uiteraard een drankje met de onvermijdelijke bitterbal en de prijsuitreiking. Bij de dames was deze prijs voor Jaqueline van de Linden, bij de heren voor Gerard Stevens. De Beat the Pro les ging naar Ruud Andringa. Tot slot nog even een eervolle vermelding voor Peter van de Hoogen. Hij dacht met  zijn prachtige 'chip in' een 'hole in one' geslagen te hebben, helaas, wel goed voor een klein prijsje, maar een hole in one geldt toch echt van de afslag.

Al met al het was weer LEUK!

Gea Noë

Geplaatst op: 18-06-2024