Een nieuwe lichting?

Een nieuwe lichting betekent letterlijk: dat je weet dat er meer in zit maar dat het er nog niet uitgekomen is.
Zo ook op het eerste Debutantentoernooi van dit jaar. Aan de start verschenen 14 deelnemers, enkelen hadden vorig jaar al meegedaan, maar toch weer een aantal nieuwe gezichten.
Altijd leuk om wat wedstrijdervaring op te doen en gratis was tips en aanwijzingen te krijgen voor je aanstaande golfcarrière.

Na de uitgebreide uitleg van organisatrice Yvonne Tuin, onder andere over golfregels, etiquette en andere zaken in de baan, gingen de deelnemers Shotgun (ook een nieuwe term voor beginners) van start.
Onder weersomstandigheden die het beste te betitelen zijn als herfst en ook een nogal vochtige baan (zwak uitgedrukt) begonnen de wankele schreden op wedstrijd-niveau. Toch altijd wel weer een dingetje als je dat niet gewend bent. Daar zijn deze wedstrijdjes dan ook precies voor bedoeld.
In de flight die ik mocht begeleiden verliep alles op rolletjes, alleen was dat aan de stablefordpunten niet echt te merken. Volgende keer beter. Wel waren we als eerste binnen.
Het was even wachten op de rest van het gezelschap, maar na het tellen van de scorekaart met de deelnemers (ja echt nog ouderwets stableford tellen en niet via de golfapp) kon Yvonne beginnen aan het controleren van de kaarten met daarna de prijsuitreiking. Hieronder het resultaat.

Dames
1. Annette van der Goes: 17 stbf punten
2. Tineke Hoogland: 15 stbf punten
3. Jacqueline Dudink: 15 stbf punten (hogere hcp)

Heren
1. Rainier Rietschoten: 19 stbf punten
2. Henk Wierenga: 19 stbf punten (hogere hcp)
3. Jeroen Deben: 12 Stbf punten

En daarna natuurlijk lekker napraten en even kennismaken met mensen die je nog niet gesproken had, drankje erbij en dan tevreden naar huis. Kortom, het geeft het gevoel dat je weer een goede daad hebt verricht.

Voor diegenen onder ons die nog beginners zijn of hoge handicappers en dit ook eens mee willen maken: de volgende editie is op zaterdag 13 juli!

Gea Noë

Geplaatst op: 02-06-2024