Drukke bedoening

Niet alleen was de Texas Scramble Shuffle wedstrijd van maandag 27 mei meer dan vol geboekt, maar ook vond deze middag de officiële ingebruikneming van Up Events plaats, waardoor vanaf vier uur diverse genodigden en zakenrelaties mochten kennismaken met de locatie van de nieuwe eigenaren.

Afgevaardigden van de Wedstrijdcommissie waren deze middag Yvonne Tuin en Gea Noë die onze verenigingsleden ontvingen, de kas beheerden (het gaat steeds beter met de pinbetalingen) en de flightindeling bekend maakten. Die flightindeling is altijd weer een 'dingetje', want bij deze wedstrijdvorm zijn er geen zelf samengestelde teams. Het is het altijd even passen en meten om een beetje gelijke handicaps in de flights te krijgen. Volgens ons – ook aan de uitslag te zien – is dat aardig gelukt. Maar voor het geval van klachten hadden de twee opperhoofden zich uitgedost in zeer toepasselijke T-shirts.

Veel bezoekers, Gerhard en Friso in hun zondagse kleding, een drone die opnamen maakte, een filmploeg, lekkere hapjes en drankjes en zowaar ook nog mooi weer. Dat wil zeggen in ieder geval droog. Dat is al heel wat tegenwoordig.
Helaas konden wij  beiden niet meespelen omdat het toernooi gewoon volgeboekt was, dus dan maar een balletje slaan op de driving range, een beetje netwerken en nieuwsgierig kijken hoe het feestgedruis verliep. Een leuk live muziekje erbij (niet te hard of te zacht, had niemand last van en klonk prima), iedereen tevreden.
Volgens ons liep alles als een trein, waaruit nu ook de lekkere hapjes komen in de vorm van een soort houtgestookte locomotief die dienst doet als barbecue. We zullen er bij een volgend evenement vast nog weleens kennis mee gaan maken.

Rond de klok van vijf kwamen de eerste flights uit de baan en na inlevering van de kaarten konden wij ons even terugtrekken in het kantoortje (daar is nog niets veranderd) en de scores controleren. Als altijd weer even stevig rekenwerk.
Het resultaat was vier teams met een netto score van 41 punten. Dan geeft de score met de minste slagen aftrek de doorslag.
Uiteindelijk kwam als winnaar naar voren het team met Max Dolfin, Coos de Nijs, Ben Bruggeman, Albert Drenth. Voor deze flight was er een waardebon voor een drankje en een bitterballen garnituur.
Voorts werd ook nog een bitterballetje geserveerd aan de deelnemers van deze middag.
Het is even wennen, maar er is een goede onderlinge afstemming. Volgens ons viel er (bijna) niets te klagen.

Tot de volgende keer,

Gea Noë en Yvonne Tuin