Het Pinkstertoernooi vol met problemen?

Problemen voor de golfers
Problemen voor de Wedstrijdcommissie
Problemen voor mijn flight

Problemen voor alle golfers ivm de weersomstandigheden: jasje aan, jasje uit: paraplu op, plu inklappen. Maar achteraf viel de regen best wel mee.
Ook problemen voor golfers die zich pas laat aanmelden. Het toernooi was met 36 deelnemers goed gevuld en meerdere mensen op de wachtlijst moesten teleurgesteld weer naar huis. Tja, als je mee wilt doen, moet je er vroeg bij zijn.

Problemen voor de wedstrijdleiding, want de stableford-puntentelling viel niet mee. Maar gelukkig kon Henk als voorzitter hier zijn tanden op stuk bijten.
De neary’s waren geen probleem: Gert Weijman en Wil van der Hoogen werden weer een paar balletjes rijker.
Ook de birdies waren nog makkelijk: Ad de Rijk, Quino van der Velden en Gert Weijman.

Maar de eindstand was niet makkelijk: bij de mannen waren er twee gedeeld derde met 35 punten. En dan moet je naar de resultaten van de laatste 9 holes kijken: allebei ook hetzelfde namelijk 16. En dan kijken naar de laatste 6 holes. En dan was Peter Janneman net iets beter en ging hij met de 3e plaats aan de haal: een tros druiven en een Intratuin bon.
Tweede plaats was voor Wilfried Meun met 36 punten en daarvoor kreeg hij meerdere vruchtensapjes.
De eerste plaats was voor Gert Weijman met 39 punten (en ja hoor die kaart heb ik ingevoerd hoor). En daarvoor was dan een hele kist met fruit.

Bij de vrouwen was het nog ingewikkelder: Carla Dolfin en Yvonne Tuin hadden beide 35 punten; laatste 9 holes hadden ze beiden 16 punten; laatste 6 holes hadden ze beide 9 punten; laatste 3 holes hadden ze beiden 3 punten. Begrijpt u het nog? Henk gelukkig wel: bij de laatste hole bleek Carla net iets beter en werd zij tweede en Yvonne dus derde.
De eerste plaats bij de dames was voor Tiny Scholten en ook voor haar een hele kist met fruit.

De problemen in mijn flight waren nogal van luxe aard. Met Gerard Stevens, Tiny Scholten en Yvonne van Herwijnen  een leuke middag door de baan en mooi tussen de regenbuien door gelopen. En na afloop zaten we met een luxe probleem: onze tafel was te klein voor alle prijzen…

In het bijzonder Gea dank voor de leuke en gezonde prijzen: door de druiven, vruchtensapje en de fruit bakken krijgen we in ieder geval de komende week voldoende vitamines binnen.

Gert Weijman

Geplaatst op: 24-05-2024