Ook tweede Herenmiddag zonnig!

Ongelooflijk, maar waar. Na een lange winter en voorjaar met heel veel regen, geen/nauwelijks sneeuw en/of ijs was het ook de tweede Herenmiddag aangenaam zonnig met een milde wind. De opkomst was redelijk goed met 24 op en top gemotiveerde golfers, maar zou nog beter kunnen. Nog twaalf plaatsen te vergeven.

Deze keer strokeplay met halve handicapverrekening. Paul was coach van een ieder, want was even niet in staat tot grootse fysieke activiteiten; dus geen welbekende 'Jezusballen' dit keer. Bovendien wist Paul te melden dat ook dit keer weer de brasserie ons zou voorzien van een lekkersnack en gratis drankje.

Helaas was de baan nog niet optimaal. Veel plassen op zowel fairways alsook op de paden. Dit mocht de pret echter niet deren, want de zon scheen! De vooraf aangekondigde qualifying ronde, inclusief invoer door de wedstrijdcommissie, werd na afloop echter gecanceld vanwege de matige baanomstandigheden. Dat de baan nog niet optimaal was bleek wel uit het beperkt aantal birdies en ook de matige (netto)scores.
Dat alles maakt echter helemaal niet uit. Het was gezellig, droog, de zon scheen en we hebben allemaal 'lekker buiten gespeeld!'

Birdies: Gert Weijman 2x, Barry Jaspers, Michel Liverani.

Neary (achtereenvolgens): Dirk Jan Ubbels, Gert Weijman, Ton van der Voort. En daarmee dus de winnaar.

Einduitslag
1. Peter Janneman, 69 slagen
2. Barry Jaspers, 71 slagen
3. Gert Weijman, 71 slagen
4. Kees Braam, 71 slagen
5. Sjoerd Bron, 71 slagen

Tegenwoordig wordt de uitslag bij gelijk eindigend niet meer bepaald door de actuele handicap, maar door te kijken naar de laatste 9 holes, vervolgens de laatste 6 holes. En als er dan ook nog geen onderscheid is wordt gekeken naar de laatste 3 holes.

Tot maandag 3 juni. Het belooft dan wederom prachtig weer te worden.

Peter Janneman

Geplaatst op: 07-05-2024