Langzaam... is niet snel genoeg

De wedstrijdleiding had op onnavolgbare wijze weer kans gezien om zowel snelle (haas)flights en langzame (schildpad)flights samen te stellen. Hierdoor was de flight van hole 9 al 40 minuten binnen voordat de laatste spelers aan kwamen sukkelen en was de satésaus op het heerlijke gehaktbal broodje hard geworden.

Er stond een behoorlijke wind met af en toe een flinke vlaag. De regenbuien schampte net langs Weesp en meer dan een paar druppels kregen we niet. Er werd dan ook zeer behoorlijk gespeeld. Met een cut op 36 deden er zelfs tien spelers mee voor de eindklassering.
Zelfs de geslagen 'hole in one' van Michel Liverani bezorgde hem geen eindklassering. Ook de spelers met 37 stf punten grepen naast de ballen.

Van de drie deelnemers met 38 punten kwam (op basis van handicap) Pim Reinders op plaats 4; Michel Hiemstra op plaats 3 en Wim van Engelenburg werd 2e. Van deze laatste moet ook nog gezegd worden dat hij de neary (80 cm) en de daaruit vloeiende birdie met nog een 2e birdie scoorde. Het was echt de dag Van Wim.
Slechts Robert Andringa slaagde er in ook nog een birdie te maken.

Winnaar werd Ben Bruggeman met 39 stf punten, maar zonder verder bijzondere prestaties Tegen elke 5 stond een parretje en rest allemaal viertjes.

Ben Bruggeman

Geplaatst op: 21-07-2023