Zonovergoten Westwoud

Afgelopen zaterdag is de tweede ABC wedstrijd gespeeld op golfbaan Westwoud, tussen Hoorn en Enkhuizen. Zoals gebruikelijk deze maand was de verwachting veel zon en een windje uit het noord oosten. 14 spelers en 4 gastspelers kwamen naar Hoorn om een ronde te spelen op deze mooie baan. De baan bestaat uit twee delen, waarbij de eerste 9 wat landelijker aandoet door de waterpartijen en de tweede 9 aanzienlijk heuvelachtiger is. Zowel de greens als fairways waren hard door de vele zon van de afgelopen weken dus de rol en het stuiteren moest goed ingeschat worden. Om uitdroging te voorkomen werden alle spelers voorzien van een flesje water, tevens bij te vullen tussen hole 9 en 10.

Na afloop zochten de meeste spelers een plekje binnen op, om even wat bij te komen van de overdadige zon. Tegelijkertijd werden de scorekaarten meteen ingevoerd. De volledige uitslag staat in SoGolf, maar de prijswinnaars waren:

1. Humphry van Asdonk (32)
2. Roland Tiemessen (31)
3. Marco Schouten, gast (29)
3. Hans Schouten (29)
5. Paulien Gallekamp, gast (28)
5. Ronald Janzee (28)
5. Charl Neering (28)
5. Bram van der Burg (28)

Birdie: 1: Marco Schouten
Neary: Charl Neering
Longest drive heren: Niet geslagen!
Longest drive dames: Paulien Gallenkamp (gastspeler)

De top 5 winnaars ontvingen een bos  pioenrozen en er was een zonneklep voor de neary en longest drive.

De volgende ABC wedstrijd is op zaterdag 22 juli op golfbaan Waterland; de inschrijving is geopend!

Hans Schouten

Geplaatst op: 16-06-2023