Zonnige instuif, sportieve uitslag

De dag had niet stralender kunnen beginnen. Strakblauwe lucht, schijnende zon en een niet te harde wind. Het beloofde weer een mooie golfdag te worden met een mooie afvaardiging: met 27 leden, bestaande uit 6 dames en 21 heren speelden wij strokeplay.

Het was een welkome verrassing dat dit keer ik was ingedeeld in een flight met alleen maar dames, samen met Wil van Horssen en Silvia van de Laar. Ik bewonder Wil enorm dat zij ondanks dat zij nog herstellende is van haar knie operatie, toch nog alle 18 holes heeft gelopen. Hulde aan Wil!

Af en toe we moesten wij even op onze beurt wachten, maar in het lentezonnetje was dat geen straf. Sterker nog, wij konden op ons gemak onze boterhammen eten, genietend van de natuur, en alle planten en dieren bewonderend. Wij voelden ons zeker bevoorrecht om golf te kunnen spelen. Met dit mooie weer maakte het dan gelukkig niet zoveel uit dat zoveel ballen in de sloot belandden...

Winnaars
Bij de dames heeft Corrie Brandt een prachtige Neary geslagen en bij de heren was het Wim Vinju die zijn bal het dichtst bij de hole wist te slaan. En Corrie Brandt bleek in topvorm, want ook de Birdie werd door haar geslagen. Bij de heren ging de Birdie naar Iwan Pinas en Ruud Borgman.

Uitslag
Zoals gebruikelijk werd de Instuif op het terras met koffie en een drankje afgesloten. Er hing een goede en sportieve sfeer, wat leidde tot de volgende uitslag:

Dames
Wies Suwarganda, 33 punten
Corrie Brandt, 32 punten
Martje Fransen, 32 punten

Heren
Ruud Borgman, 39 punten
Theo de Kok, 39 punten
Iwan Pinas, 38 punten

Kortom, het was weer een geslaagde golfdag. Onze dank gaat uit naar Wien en Loes Philips, die opnieuw bereid waren om deze Instuif voor ons te organiseren. Jullie inzet wordt door ons en iedereen binnen de golfvereniging enorm gewaardeerd!

Graag tot een volgende Instuif!

Wies Suwarganda

Geplaatst op: 08-06-2023