De eerste van dit najaar

De zomer is alweer voorbij en dat merkten we meteen op de eerste Balletje-balletje wedstrijd van dit najaar. Met een graad of 9-10 was het wel klaar, maar daarover niet getreurd. In ieder geval was het droog met veel wind en liet de zon zich bij de laatste twee holes toch nog even zien. De gezellige flight met Ben Bruggeman, Sjoerd Bron, Quino van der Velden en ondergetekende was er een met ups en downs.

Sjoerd speelde echt fantastisch, kan ik nog wat van leren. Hij heeft mede door zijn lage handicap, met slechts 8 slagen mee, moeite om in de einduitslag te komen. Maar hij krijgt het af en toe toch voor elkaar, chapeau. Met een birdie op hole 3 werd hij toch genoemd.

Ben had zijn dag niet en dat is ons golfers helaas maar al te bekend, de ene keer speel je de sterren van de hemel en de volgende keer is het bagger.

Quino speelde ook een prima wedstrijd maar met zoals we in het verleden plachten te zeggen, in zijn buffer.

Ondergetekende was geconcentreerd en had  zo’n dag waarvan je zou willen dat die vaker voorkomen. Concentratie blijkt toch wel heel belangrijk. Het is echter heel spijtig dat ik door mijn versleten knie, geen grote afstanden kan lopen, juist ik die het lopen zo belangrijk vindt. Een buggy (een scootmobiel is erger) is echter wel een goede oplossing en stelt mij kennelijk in staat om toch de dagwinst op te eisen.

De uitslag
38 punten Wilfried Meun
37 punten Coos de Nijs en Ton v.d. Voort.
36 punten Barry Jaspers

Birdies: Coos de Nijs, Sjoerd Bron, Kees Eitjes

De opkomst was niet heel slecht, maar mensen kom op dat moet beter kunnen dan 14 mensen, Fred doet zo z’n best. Volgende keer minstens 20 mensen hoop ik.

Wilfried Meun

Geplaatst op: 20-10-2024