De helft van de Najaarscompetitie zit er al weer op!

De tweede wedstrijddag was er één met lekker golfweer, waarbij de resultaten van onze drie teams wisselend mogen worden genoemd. Het vlaggenschip, Team 1 van Ad de Rijk, moest bij Spandersbosch zijn gedeelde eerste plaats inruilen voor een gedeelde tweede plaats met slechts 2 wedstrijdpunten achterstand op de nieuwe koploper Zeegersloot 5.

Volgende week bij Voorschotense 3 zal de strijd om de koppositie ongetwijfeld weer losbarsten, want alles ligt in deze poule W16 dicht bij elkaar. Voor een ooggetuige verslag verwijs ik jullie naar het bijgaande relaas van de vaste verslaggeefster Hermi.

Team 2, van Gert Weijman, had zich van de thuiswedstrijd iets meer voorgesteld dan de derde positie na afloop van deze enerverende wedstrijddag. De baan lag er als een plaatje bij, met gladgeschoren greens en aangeharkte bunkers en schoon geblazen/geharkte afslagplaatsen. Complimenten aan het team van Friso, die het toch weer voor elkaar bokst, mede gelet op het feit van (mindere) ervaringen elders in de Najaarscompetitie. Ook dit mag wel eens worden gezegd, dus bij deze.Voor de 'personal touch' lees de bijdrage van Gert de teamcaptain.

Tenslotte Team 3 van de captain Peter Janneman, die voor zijn debuut in de NGF Najaarscompetitie stond. In Noordeloos werd het een 'net niet dag' met grillig wisselende resultaten in vooral de singles. Met een thuiswedstrijd volgende week in het verschiet is de top van het klassement in poule W17 nog steeds in zicht, dus houdt moed! Van onze vaste verslaggeefster Crea Gea een pakkende bijdrage hieronder.

Volgende week dus een thuiswedstrijd voor Team 3, terwijl Team 1 op bezoek gaat bij Voorschotense 3 en Team 2 bij Gooise 3 in Hilversum. Uiteraard houden wij je weer op de hoogte, tot volgende week.

Team 1 naar Spandersbosch 1 in Hilversum

Op de 2e speeldag waren wij te gast bij Spandersbosch 1 in Hilversum. Ons team bestond vandaag uit Ad de Rijk, Hermi de Rijk, Drikus van de Weert en onze ster / invaller Ben Bruggeman. Ontvangst weer met koffie en iets lekkers.

Er werd gestart in flights van 4 personen per flight en vanaf hole 1. Het was erg jammer dat de greens een dag ervoor gezand en geverticuteerd waren waardoor het hobbelig was en de ballen niet erg rolden.

Gelukkig had iedereen hier last van. De singles werden door ons alle vier prima volbracht ,echter bij de greensomes lieten Ad en ik het afweten. Dat betekent voor de eindscore dat we onze gedeelde 1e plek hebben moeten inwisselen voor een gedeelde 2e plek.

Er is dus volgende week in Voorschoten bij de gelijknamige Voorschotense 3 voor ons werk aan winkel.

Hermi de Rijk

Progressie is voelbaar!

Bij onze wedstrijd van vorige week bleek de baan waar we speelden ons niet goed te liggen. Golf alleen over voetbalvelden en met kunststof greens. Deze week ging het wat beter op onze eigen baan in Weesp.

Er wordt zo nu en dan wel gemopperd en de baan is wel korter geworden, maar het is nog wel steeds een (uitdagende) golfbaan. Astrid, Albert, Wilfried en ik hebben lekker gespeeld en redelijk gescoord.
Maar onze tegenstanders waren, helaas, ook goed op dreef.

Deze week werden we 3e qua wedstrijdpunten, dus er is een stijgende lijn. Misschien zit er volgende week in Hilversum wel een 2e plaats in.

Gert  Weijman

Kort maar moeilijk!

Op 9 oktober was team Weesp 3 te gast in het Zuid-Hollandse Noordeloos. Een zeer korte baan, aangelegd op het weiland van een voormalige boerderij, nu Maria Johannahoeve geheten.

De afstanden op de scorekaart deden vermoeden dat het ditmaal een ‘makkie’ moest zijn, maar dat liep toch weer even anders dan verwacht. Hoewel de kortste hole slechts 44 meter was en de langste 116, was het toch wel gek dat je niet altijd de bal in één keer op de green sloeg. In ieder geval in de ochtendsessie.

En hoewel we op onze eigen golfbaan best wel aardig getraind zijn in kort spel, is het op een vreemde baan passen en meten. Daar waar je dacht met een wedge de bal naast de vlag neer te leggen was het misschien toch beter geweest om een ijzer 9 te gebruiken.

Dus even wennen aan de baan. Ook de andere Weespers hadden er hier en daar wat moeite mee in de individuele ronde 's ochtends.

Onder de bezielende leiding van teamcaptain Peter Janneman moesten Evert Strating, Michel Liverani en ondergetekende Weesp opnieuw op de kaart zetten.

Uitslagen
De tweede ronde speelde ik samen met Michel Liverani (Greensome Stableford ) en dat ging, althans waar het mijn spel betreft) een stuk beter. Michel speelt altijd goed. Maar mijn chipjes en puttjes waren een stuk beter dan in de ochtend. Dus een mooie kaart gelopen.

Precies om half 2 mochten wij onze melden in het gezellige restaurant, alwaar ons een geweldige lunch geserveerd werd. Aangeboden door St. Golfclub Noordeloos.

Een verse champignonsoep, een supergrote kroket, heerlijk boerenbrood, ham, kaas,  salade, verse aardbeien, melk, karnemelk en jus d’orange, zelfs pindakaas en hagelslag, hoe lekker wil je het hebben? Zo hoort een lunch te zijn.

Aan tafel nog even gezellig nagebabbeld met de gastheren en -vrouwen. We zien ze volgende week op onze eigen baan. Zal ongetwijfeld ook weer gezellig worden!

Gea Noë

Geplaatst op: 11-10-2024