De heren en dames gezamenlijk

Onder uitzonderlijk mooie weersomstandigheden was daar weer als afsluiting van de Herenmiddag de gezamenlijke Dames- en Herenmiddag. Maar liefst 40 deelnemers dus in samenwerking met UP Events een extra boogschutters-event gecreëerd.

Spelvorm was Greensome (samen met je partner allebei afslaan, de keuze maken met welke bal verder en dan om en om). Dit keer zonder handicapverrekening. De startlijst gaf aan dat er meerdere sterke koppels meededen, maar… belangrijker dan alleen winnen was toch weer de gezelligheid en sfeer die onze vereniging zo dierbaar is.

Peter Janneman en ik ingedeeld met het koppel Wim Vinju en Evert Strating. Dat zou zeker een gezellige flight gaan worden. En ik rook onze kans, want als mijn partner de bal maar over het water zou slaan dan komt mijn beruchte 2e bal (alleen zie ik nu terechte gefronste gezichten bij Gea en Ruud) vaak vlakbij de vlag.

Evert was bij hole 3 zo geconcentreerd dat hij vergat zijn elektrische trolley uit te zetten en hoewel niet al zijn ballen daar kwamen waar hij wilde, wist hij zijn trolley via de automatische piloot precies de sloot in te loodsen tussen de bomen en struiken in. Ook een helaas niet gewilde prestatie op zich.

Hoewel er ook nog zes keer een afslag van mij genomen was ontpopte Peter zich als een ware veldheer door vooral op de moeilijke en langere holes de bal zodanig neer te leggen dat ik met het technisch volkomen foute Baarbé tikje (overigens geleerd van Sjoerd) de bal op de green en vaak vlakbij de vlag deponeerde.

Evert was nog even bezig zijn draai te vinden en melde dat hij zijn favoriete club 6 miste, waarschijnlijk lag deze nog in de sloot. Helaas niet meer gevonden. Hij was even de kluts kwijt en... dat resulteerde in oplopende scores maar… daar kwam bij de door UP Events gesponsorde boogschiethole verandering in want er was nog een veldheer in de vorm van Wim Vinju die maar liefst 21 punten bij elkaar schoot welke van de eindscore mocht worden afgetrokken.

De einduitslag
1. Peter Janneman en Paul Baarbé: 65 bruto – 14 BSP* = 51
2. Sjoerd Bron en Kees Eitjes: 65 bruto – 11 BSP = 54
3. Wim Vinju en Evert Strating: 83 bruto – 21 BSP = 62

Mooi ingepakte en ludieke prijzen via Crea Bea en twee consumpties en een pizza puntje... de dag kon niet meer stuk!

Paul Baarbé

Complete uitslag