De laatste van 2024

En weer was het slecht weer…

Met de belofte dat we de laatste Instuif traditioneel zouden afsluiten met een drankje en een snackje, toch nog 17 en op de valreep 19 deelnemers. Loes en Wien hadden de intentie om alleen gezellig aan te schuiven bij de borrel, maar na de belofte van mij (zonder garantie overigens) dat het droog zou blijven sloten ook zij gelukkig schoorvoetend bij de deelnemers aan.

Spelvorm dit keer strokeplay (max 8) waarbij je maar liefst 6 keer een 2e afslag mocht maken als je niet tevreden was met je eerste. Behalve op de neary hole, de nieuwe hole 8 of 17.

Eervol te vermelden dat na 5 minuten miezeren bij de start er geen druppel meer was gevallen.

Een aanslag op de voorraad birdie ballen, namelijk Dirk Jan, Gert, Gerard, 2 keer Eddy en maar liefst 3 keer Theo. Tussen Theo en Eddy ontstond een ware titanenstrijd in hun flight, zie hieronder de uitslag

1. Theo de Kok: 47 slagen slechts

2. Eddy de Groot: 49 slagen (ook slechts)

3. Coos de Nijs: 54 slagen (ook mooi hoor)

De neary is geslagen door Dirk Jan Ubbels en dit was echt een mooie over de zijkant van de bunker en zo waar vrijwel meteen stil op de green!

Hierna nog even gezellig gezeten en de memoires en avonturen van de Instuif 2024 doorgenomen.

Rest mij nog te melden dat het saldo van de instuifgelden € 151 bedroeg. Hiervan is een deel voor de snack en borrel uitgegeven (een ander deel namens de vereniging). De eerste voorraad balletjes ligt alweer klaar en er is nog een klein restantje aan muntjes over.

Dank alle wisselende organisatoren voor het regelen van de Instuif.

De instuiver/ster van het jaar wordt tijdens het najaarstoernooi bekend gemaakt.

Tot volgend jaar!

Paul Baarbé