Het birdie paradijs

Zaterdag 5 oktober, nog geen dag terug van vakantie, stond er alweer een Texas Scramble wedstrijd gepland. Geen geklaag hoor, want had mij zelf aangemeld. En was ook zeer gemotiveerd, want ik mocht participeren in een team met royale goflervaring en twee 'jonge honden'. Oftewel: een flight met Gerard Stevens (teamcaptain), Sjoerd Bron, Michiel Hiemstra en ondergetekende.
En wat een genot was het! Prachtig weer, weinig tot geen wind en volop zon. Een prima bespeelbare baan, hoewel ik het wel jammer vond om nog steeds niet de nieuwe hole 7 te mogen testen. Hier is nog steeds sprake van een 'tijdelijke green'.

Vervolgens met zijn vieren gelijk ook naar deze nieuwe hole. En je begrijpt de kritiek was niet mals over deze nieuwe hole. Maar wat nou te klagen; gelijk een birdie!

En zo gingen we de volgende holes langs; de ene na de andere par en hier en daar weer een birdie. Na 12 holes hadden we al 5 birdies en dus 7 par’s. Het was zeker niet zo dat de royale golfervaring zorgde voor alle birdies, maar zij waren wel altijd paraat als daar om gevraagd werd met of een fantastische afslag, een mooie chip of een nette putt. En vervolgens konden Michiel en/of ik dan zorg dragen voor de finishing touch. Helaas echter lukte dat niet op hole 13 en 14! Twee keer een bogey. Dat kon onze teamcaptain niet aanzien, en een donderspeech was ons deel. Zeer geschrokken begonnen wij ons weer te concentreren, en wisten vervolgens alleen nog par’s en 1 birdie te maken. Samenvattend een prima ronde vonden wij zelf, maar of het genoeg was?

Het antwoord zie je hieronder.

Einduitslag na handicapverrekening (tussen haakjes bruto score)

8. Bert, Desiree, Charly en Wil 47 (70)
7. Willem, Yvonne, Hans en Gea 47 (59), 2e 9 beter gedaan
6. Wien, Loes, Carla en Max 44 (62)
5. Peter Jager, Coos, Ruud en Pim 43 (58)
4. Albert, Kees Braam, Astrid & Astrid 43 (57), 2e 9 beter gedaan
3. Roy, Kees Eitjes, Michel en Ilse 42 (53)
2. Wilfried, Peter en Wil van den Hoogen, Ineke 41 (63)
1. Barry, Aloys, Wim en Paul 41 (52), 2e 9 beter gedaan

Winnaars zonder handicap verrekening:

Gerard, Sjoerd, Michiel en Peter Janneman 40 (50) met maar liefst 6 birdies.

Quote Michiel: 'De wegblijvers hadden, zoals altijd, weer ongelijk'.

Peter Janneman

Geplaatst op: 07-10-2024