Najaarscompetitie 2024 van start

Dag 1 van de Najaarscompetitie, waarin we met drie teams zijn gestart, is goed begonnen voor de club. Alleen het 2e team van Gert Weijman had een ‘koude’ start.

Team 1 van Ad de Rijk had de eer om gelijk thuis aan de bak komen tegen ‘oude’ bekenden als Spandersbosch, Voorschotense en Zeegersloot. Dat de eerste klap nog altijd een daalder waard is bewees het team van Ad direct.

Hoe het de dame en heren het is vergaan kan je lezen in het onderstaande sfeerverslag van Hermi.

Team 2 van teamcaptain Gert had, zoals gebruikelijk in dit team, een stroeve start en kon nog niet imponeren in Lisse bij Ter Specke, samen in de poule met ook nog Hoenderdaal en Gooise. Volgende week thuis zal het op bekend terrein ongetwijfeld beter gaan. Voor de eerste impressie verwijs ik jullie naar de korte maar bondige bijdrage van Gert.

Tenslotte Team 3, onder leiding van 'good old' stand-in teamcaptain Gerard Stevens, dat zijn debuut maakte in de Najaarscompetitie. Bij Voorschotense en spelende met Ookmeer en Noordeloos in deze poule kwam de debutant flitsend uit de startblokken. Voor een pakkend verslag van de eerste ervaringen van dit team verwijs ik jullie naar onderstaand relaas.

Komende woensdag 9 oktober gaat Team 1 op bezoek in Hilversum bij Spandersbosch, mag Team 2 zich dus thuis herstellen van de 0 punter van afgelopen week. Team 3, nu van teamcaptain Peter Janneman gaat op bezoek bij Noordeloos. Hoe dat afloopt leest u weer in de persoonlijke bijdragen van de teamleden in de volgende editie van de Najaarscompetitie verslagen.

Toen de wekker ging dacht ik nee hè regen!

Maar gelukkig viel het mee en was het snel droog.
Het was de eerste dag van de NGF najaarscompetitie en wij mochten op onze eigen baan in Weesp de aftrap doen. Rond half 10 druppelden de eerste deelnemers van onze gasten Spandersbosch 1, Voorschotense 3 en Zeegersloot 5 binnen, ze werden ontvangen met koffie en gesorteerde koek.

Ondanks de regen van de laatste dagen lag de baan er nog redelijk goed bij. Onder begeleiding van Hans en Trudy werden de kaarten uitgereikt en konden we vanaf half 11 de baan in. De scores van de singles waren goed en na een korte sanitaire stop ging de Greensome van start. Na de wedstrijd werden we nog getrakteerd op een drankje en een heerlijk broodje pulled chicken.

De eindstand van de 1e speeldag is als volgt:

Weesp 1: 82 punten en 5 wedstrijdpunten
Spandersbosch 1: 68 punten en 0 wedstrijdpunten
Voorschotense 3: 78 punten en 3 wedstrijdpunten
Zeegersloot 5: 82 punten en 5 wedstrijdpunten

Op naar onze tweede wedstrijd !

Hermi de Rijk

De kop is eraf!

Weesp Team 2, bestaande uit Albert en Astrid Drenth, Coos de Nijs en ondergetekende heeft gespeeld op de baan van Ter Specke 1 te Lisse. Hebben we lekker gespeeld? Nou het ging niet echt geweldig. Helaas kom je ook wel eens een golfbaan tegen die alleen over voetbalvelden gaat. En dat ligt ons Weespenaren niet zo. En dan waren de greens ook nog van kunstgras (!) En klaarblijkelijk ligt dat ons ook niet echt. Maar ach, het bleef de hele dag droog en de baan was in ieder geval uitdagend te noemen, plus de hapjes en de bitterballen na afloop smaakten goed.

Maar eh, ik vond het niet echt nodig om foto’s te maken.
Volgende week zal het vast beter gaan...

Gert  Weijman

Najaarscompetitie 2024 van start. HOOG GRAS!

Ligt je bal in hoog gras dan is het vaak het verstandigste de bal terug te spelen naar de fairway, maar die was er niet! En dat was nu net het probleem waar het team van Weesp 3 tegenaan liep bij de eerste wedstrijd van de Najaarscompetitie die woensdag 2 oktober jl. werd gespeeld op de Voorschotense golfclub Het Wedde.

Deze korte, ietwat ingewikkelde baan, met niet alleen hoog gras maar ook een moeilijke route, obstakels als netten, de afslagkooi en veel slootjes, was door drie mensen uit ons team al eens eerder bezocht in competitieverband.

Overigens had niet alleen ons team last van het niet gemaaide gras, maar uiteraard alle deelnemende teams t.w. Ookmeer 1, Noordeloos 3 en Voorschotense 2 zelf.

Na de ontvangst met koffie en wat lekkers werd in het welkomstpraatje dit probleem ook uitgelegd. Vanwege de kletsnatte baan kon er niet gemaaid worden.

Nu zijn we als Weespers best wel wat nattigheid gewend maar dit was echt erg. Lag je niet in hoog gras dan lag je wel in het zand dat tussen de grassprieten te zien was.

Denk niet dat bovenstaande een excuus is voor het slechte spel van ondergetekende en maatje Gerard Stevens met wie ik de middageditie speelde. Samen hebben we er heerlijk op los gemopperd. Het gras stond dan ook (en dan overdrijf ik nu eens niet) enkelhoog.

Onze tegenstanders waren vandaag de mannen van Ookmeer 1 uit Amsterdam-Osdorp.
Er werd in de ochtend individueel Stableford gespeeld en in de middag Greensome Stableford.

Hoewel Gerard en ik best een enkel parretje hebben gescoord was ons puntentotaal niet best. Onze tweede plaats in het klassement deze dag hadden we dan ook te danken aan Michel (Liverani) en Evert (Strating).

Maar hoe dan ook, de kop is eraf en volgende week vertrekken we weer vol goede moed naar de volgende locatie. Dan zijn we te gast in Noordeloos 3 in gelijknamige plaats.

Tot volgende week!

Gea Noë