Oeps, een seniorenmoment

Dat is de titel van een boekje dat de prijswinnaars van het Seniorentoernooi op zaterdag 21 september o.a. konden winnen bij onze Golfvereniging. In dit boek een aantal wetenswaardigheden die allen betrekking hierop hebben.
Een groot aantal 55 plussers wilde op deze mooie zaterdag hun geluk beproeven en vooral bewijzen dat ze nog best fit waren. Gedurende dit verslag komen we een paar spreuken tegen zoals:

'Tegenwoordig is mijn enige sportieve activiteit de jacht op mijn bril.'

Het aantal inschrijvingen overtrof weer onze verwachtingen. Omdat er op het laatste moment toch altijd weer wijzigingen zijn kwamen we uiteindelijk uit op 40 deelnemers. Om te voorkomen dat hierdoor een opstopping kwam bij de doorgang van hole 9 naar hole 10 hadden de organisatoren een pitch en putt-pauze ingelast op de green van de oude hole 1. Opgelost dus en ook nog een prijsje mee te winnen.

Hulde voor de wedstrijdleiding deze middag, die weer veel werk hadden gehad aan het maken van de (nieuwe) scorekaarten en ook nog achter op deze kaarten een keurige afdruk voor de pitch en putt-scores gemaakt hadden. Dank jullie, Trudy van Sloten, Hans van Santen en Ad de Rijk voor het pitch en putt-circuit!

Vol goede moed trokken de deelnemers de baan in om daarna om 14.00 uur Shotgun te starten. Het is toch nog even wennen als je op je kaart hole 6 als start ziet staan en moet beginnen op de voormalige hole 7. Toch vreemd en in ieder geval goed voor een ‘seniormomentje’.

In mijn flight Kees Eitjes, Bas Overwater, en Carla Dolfin. Een gezellige flight dus. Heerlijk gespeeld, lekker gelachen en hier en daar een beetje plagen als er iets niet helemaal lukte. En goed gespeeld, in onze flight maar liefst drie prijzen.

'Ouderdom? Dat is de tijd waarin bewegen meer lawaai maakt dan woorden.'

De wedstrijdvorm was Strokeplay. Diegenen die boven de 60 jaar waren mochten per levensjaar een half punt  van de totaalscore aftrekken. Nadat we ons drankmuntje hadden ingeleverd en een wat vreemd hapje (patat met wat kipperigs erop, maar wel lekker) genuttigd hadden reikte Yvonne Tuin de prijzen uit. Die stonden ditmaal volledig in het teken van de senioren, ook wel oudjes genoemd.
De eerste prijs was een leuke geranium om achter te zitten en het bijbehorende boekje te lezen. Titel zie boven. Gewonnen door: Gea Noë: bruto 77 netto 69,5 en Ad de Rijk: bruto 64 netto 59

De tweede prijs was de golfscheurkalender, eventueel op te hangen op het toilet om een bezoek daaraan spannender te maken. Gewonnen door: Loes Philips: bruto 82 netto 73 en Ben Bruggeman: bruto 70 netto 59,5

De derde prijs, een legpuzzel van 1000 stukjes, voor de saaie wintermaanden wanneer we door de weersomstandigheden weer niet op onze baan kunnen spelen. Gewonnen door: Carla Dolfin: bruto 88 netto 80 en Bas Overwater: bruto 70 netto 67.

De winnaar van de pitch en putt-wedstrijd was niet zomaar bekend. Bas Overwater en Kees Braam hadden allebei 10 slagen nodig en mochten dit uitvechten in een 'shoot out'. Op de oefengreen 1 hole spelen in zo min mogelijk putts. Onder luid gejuich van de toeschouwers hadden ze wel 3x nodig om uit te maken wie de winnaar werd. Kees Braam trok uiteindelijk aan het langste eind en mocht snoepen van een doosje chocolade met de opdruk ‘Superhero’.

Nog eentje dan:

'Je weet dat je ouder wordt wanneer alleen de ketel nog naar je fluit.'

De neary’s waren deze keer waarschijnlijk te moeilijk gezet, niemand heeft op de betreffende holes de green geraakt, dus deze prijs bleef in de tas.

Het bleef, als altijd, nog lang gezellig op het terras. Tot de volgende keer!

Gea Noë

Totaal uitslag Seniorentoernoo 55+