Gouden dag

Wat een Gouden Dag was het op zondag 8 september toen Golfvereniging Weesp voor de 7e keer het Weesper Open organiseerde.

Om alles in kannen en kruiken te krijgen was er door de Wedstrijdcommissie heel wat vergaderd en heen en weer ge-appt; geklust (vlaggen ophangen), de baan controleren, instructies voor de horeca, nieuwe kaarten maken voor de opnieuw aangelegde holes, de indelingen voor de ochtend en middag en nog een hele boel andere dingetjes die op ons pad kwamen.

De Wedstrijdcommissie was voor deze gelegenheid uitgedost in felrode shirts met opdruk en als zodanig makkelijk te herkennen voor vragen over van alles en nog wat betreffende het toernooi. Het enige dat we niet in de hand hadden was het weer, maar zelfs dat is goed gekomen. Is ook wel een beetje traditie want het is bijna altijd mooi weer met het Weesper Open.

De ochtend
Voor de ochtend wedstrijd hadden zich 22 kandidaten aangemeld. De deelnemers kwamen evenals de voorgaande edities uit alle windstreken en ook waren er een aantal oud-leden die Weesp niet vergeten waren. Helaas moesten twee deelnemers zich afmelden, een vanwege een onfortuinlijke val van de trap en een vanwege familieomstandigheden.

Nadat de resterend 20 gasten de inschrijvingstafel waren gepasseerd (kassa, deelnemerskaart, consumptiebonnen en een  balletje) kon men genieten van de koffie met een speciaal voor de gelegenheid gemaakt Petit Four gebakje om vervolgens een (gratis) emmertje ballen op de drivingrange te slaan.

Namens de golfvereniging werden de gasten daarna verwelkomd door Henk Steffens met als side-kick Hans van Santen die de gasten op de hoogte bracht van de veranderingen in de baan en de voor dit toernooi geldende regels. Om half 11 klonk het startsein voor de deelnemers aan deze 7e editie.

De middag
Opnieuw ging de Wedstrijdcommissie aan het werk voor de middagsessie met maar liefst 35 deelnemers. Uiteraard de indeling controleren of veranderen en de kaarten klaarleggen voor de drukke middag. De eerste deelnemers hiervoor meldden zich al vroeg en daarna werd het een drukke bedoening. De ochtend deelnemers druppelden langzaam binnen uit de baan en genoten op het terras van hun drankje en een smakelijke snack, bestaande uit een bord met een heerlijk op de BBQ gegrilde hamburger met friet en een bakje fruitsalade.

Intussen hield spreekstalmeester Henk Steffens zijn welkomstwoordje voor de middageditie, aangevuld met de huishoudelijke mededelingen door Hans van Santen. Ook zij konden toen, onder een nog steeds een strakblauwe hemel, de baan in.

Vervolgens was er een gedeeltelijke prijsuitreiking (birdies, neary etc.) voor de ochtenddeelnemers. Diegenen die mogelijk in de ‘hoofdprijzen’ konden vallen en de baan even wilden verlaten konden later telefonisch teruggeroepen worden.

Ook het middagprogramma verliep gesmeerd. Rond de klok van vijven waren ook zij terug voor het drankje en de hamburger/friet. Bovendien was er ook nog een consumptiebon voor een heerlijk schepijsje. Wat wil je nog meer.

De prijzen
Voor dit, toch wel grote toernooi, had de vereniging diep in de buidel getast. Er waren prachtige prijzen te winnen. En natuurlijk stonden ook de wisselbekers klaar voor de winnaars. Behalve cadeaubonnen waren er natuurlijk prijzen met een Weesper tintje, zoals o.a. Weesper Moppenlikeur, een  Weesper bierpakket, de onvermijdelijke Weesper moppen en nog veel meer. Verder had golfpro Jan Zwemmer een gratis les beschikbaar gesteld voor de ochtend en middag die door een verloting gewonnen kon worden. Deze prijzen waren respectievelijk voor Quino van der Velden en Paul Sikkens.