Laatste keer in 2024

Afgelopen zaterdag 7 september werd alweer het laatste Debutantentoernooi van het seizoen 2024 gespeeld. Leerlingen van o.a. Roderick, Stephen en Jan als ook een aantal gasten die eerder aan deze wedstrijd hadden meegedaan, meldden zich rond half 2 in het clubhuis. Niet heel veel maar toch 11 enthousiaste beginners (of ‘herintreders’) luisterden geïnteresseerd naar het welkomstpraatje van organisatrice Yvonne Tuin. Zeker voor beginners altijd interessant omdat Yvon in haar speech altijd een aantal regels en aanwijzingen geeft die voor de onervaren deelnemers voor nu en in de toekomst van groot belang kunnen zijn.

Klokslag twee uur trokken de deelnemers met hun begeleiders, Hans van Santen, Trudy van Sloten, Gert Weijman, Gerard Stevens en Gea Noë, vanaf de diverse holes om wat wedstrijdervaring op te doen. Ik mocht Ilja en Patrick begeleiden. Ilja had na 10 jaar niet gespeeld te hebben de clubs weer uit de schuur gehaald en Patrick had sinds kort baanpermissie. Altijd leuk om te zien hoe de deelnemers op onze pas veranderde en ook best wel moeilijke baan zich soms vergissen in bijvoorbeeld de afstanden of terechtkomen in het vele water dat er op onze baan is.

De wedstrijdleiding had besloten deze keer de 2e 9 holes te spelen. Extra moeilijk was de nieuwe hole 16 (de green op de heuvel) die de slagen bij de beide heren dan ook flink deed oplopen. Moet er wel bij vermelden dat deze green nog niet helemaal klaar is en dus moeilijk te spelen, ook voor de ervaren spelers.

Maar leuk was het weer deze middag, uiteraard ook na afloop wanneer de prijzen waren uitgereikt en de ervaringen uitgewisseld worden.
Hopelijk komen we volgend jaar weer deze succesvolle toernooien tegen in de planning!

Gea Noë

Geplaatst op: 09-09-2024