Laatste wedstrijd

Na een drukke werkdag, douchen, omkleden en een hap eten erin, gauw naar de golfbaan. Op het parkeerterrein kwam Hans Schouten me al tegemoet met de woorden: 'Ah Quino, jij bent er gelukkig wel'. Wat bleek, helaas waren er toch weer mensen die het op het laatste moment lieten afweten en dit zorgde weer voor een hoop gedoe voor de organisatie.
Flights her-indelen, puzzelen met de buggy's en als kers op de taart een volledig omgebouwde baan, wat nog enige extra uitleg vereiste. Het was al niet zeker of we het gingen redden voordat de duisternis in zou vallen.
Aangekomen bij hole 3 (voormalige hole 4) werd ik begroet door Gerard Stevens. Even later kwam Peter Jager er bij en vanaf de andere kant kwam Hans Schouten aangelopen met een kennelijk verdwaalde Wil van den Hoogen. Gauw beginnen nu.
De organisatie was erin geslaagd om toch de 'nieuwe' baan op de kaarten te verwerken zodat de stroke index en vooral de nieuwe afstanden bekend waren. Dus gewoon stableford verrekening.
Helaas kon Wil in haar spel ook niet helemaal de juiste route vinden, maar ze bleef doorvechten. Peter wilde na het eerste rondje al stoppen, want het was nu echt al te donker waarop Gerard droog opmerkte dat hij misschien zijn zonnebril af moest zetten, dit hielp.
Ondergetekende wist merkwaardig genoeg zijn bal droog te houden en recht te slaan wat resulteerde in een overwinning voor de dag, samen met Michel Liverani, beide 40 stableford punten. De beste tweede ronde gaf nu de doorslag en zo werd ik eerste met twee strakke rondjes van 20 punten.
De Neary stond op hole 8/17 die tegenwoordig nog maar 70 meter lang is en werd na diverse verbeteringen gewonnen door Astrid Bonefaas.
Er vielen 7 birdies: Wien Philips, Peter van den Hoogen, Tiny Scholten, Mieke van der Linden, Quino van der Velden en 2x voor Gert Weijman.

Uitslag 30 augustus
5. Henk Wierenga
4. Martin Scholten
3. Gerard Stevens
2. Michel Liverani
1. Quino van der Velden

Uitslag overall
3. Jacqueline vd Linde met 74 punten
2. Michel Liverani met 76 punten
1. Mieke vd Linde met 81 punten

Zij mocht dan ook de prachtige wisseltrofee mee naar huis nemen.
Dank aan de organisatie voor deze gezellige avonden. Op naar het Weesper Open!

Quino van der Velden

Geplaatst op: 02-09-2024