Met kunst- en vliegwerk

Vrijdag 9 augustus vond het jaarlijks terugkerend evenement het 'Extern toernooi' plaats. Dit jaar was er een keuze om 18 holes of 9 holes te spelen. Samen met mijn flightgenoten Roland Tiemessen, Iwan Pinas en Joost Leijten mochten we er weer een mooie dag van maken. Dit jaar was Golfbaan het Regthuys aan de beurt. Een baan met geonduleerde holes en waterpartijen die regelmatig in het spel zijn. De juiste club kiezen is op deze baan een vereiste: 'neem ik een driver met het risico dat ie doorrolt en in het water belandt of sla ik korter en ga met de tweede slag over het water...?' Een bijkomende moeilijkheidsgraad was de harde wind: met wind mee 'vlogen' de ballen heerlijk ver, maar met wind tegen is het toch de 'kunst' om de bal daar te krijgen waar je 'm wilt hebben...
Het werd een heerlijke ronde, gezellige flight, uitdagende baan en mooie slagen afgewisseld met ballen die in 't riet verdwenen. En aan 't eind op terras een verdiend biertje voor de dorst.

Dank aan de organisatie: Ad de Rijk, Hans Schouten en Paul Baarbé (met dank voor de goed gekozen wijnen :-))

Kijk voor de uitslagen op SoGolf

Monica Leijten

Geplaatst op: 12-08-2024